Jak kupić mieszkanie na odległość ?

Andrzej Zapart-Junior
13.11.2018

Inwestorzy przebywający poza granicami kraju lub w innej jego części mogą w łatwy i bezpieczny sposób zlecić określone czynności związane z zakupem nieruchomości osobie, która zyska miano pełnomocnika. Coraz więcej osób korzysta z tej możliwości i przekazuje władzę nad niektórymi działaniami tym, którzy maja większe doświadczenie, gospodarują odpowiednią ilością czasu lub po prostu przebywają w określonym miejscu.

Zalety przekazania pełnomocnictwa w zakupie nieruchomości

Kupienie mieszkania na odległość często jest korzystnym rozwiązaniem i wymaga szybkich decyzji. Osoby, które regularnie inwestują w nieruchomości chętnie zlecają nadzorowanie wszystkich formalności z tym związanych ludziom, którzy posiadają doświadczenie i wiedzę dotyczącą rynku nieruchomości. Opolskie biura od wielu lat są pełnomocnikami inwestorów, którzy przebywają poza granicami Polski lub w innych miastach. Wielu z nich często nawet nie zdąży zobaczyć zakupionego mieszkania, ponieważ pośrednik po zakupie dokonuje szybkiej sprzedaży. A co w przypadku jednorazowego zakupu? Czy osoba, która nie jest inwestorem, a kupuje mieszkanie dla siebie powinna zlecić pełnomocnictwo komuś z rodziny? Duża liczba osób właśnie tak robi i jest to dobry krok wtedy, kiedy pełnomocnictwo otrzymuje ktoś, kto ma wiedzę z zakresu kupowania nieruchomości. Jeśli tak nie jest, warto zastanowić się nad znalezieniem zaufanego biura nieruchomości, które w sposób sprawny, bezpieczny, zgodny z prawem i korzystny nabędzie nieruchomość i zajmie się wszystkimi czynnościami uwzględnionymi w pełnomocnictwie.

Jak zlecić pełnomocnictwo?

Uzyskanie odpowiedniego dokumentu jest możliwe u notariusza. Do spisania aktu notarialnego pełnomocnictwa potrzebne są dowód osobisty osoby, która zleca pełnomocnictwo, a także dane osobowe osoby, która pełnomocnictwo otrzyma, a więc imię i nazwisko, imiona rodziców, PESEL, numer dowodu osobistego oraz adres zameldowania. Warto mieć świadomość, że za spisanie aktu notarialnego zostanie pobrana opłata, tak jak za każdorazowe wydanie wpisu pełnomocnictwa.

Co zrobić podczas przebywania za granicą?

Podobnie jak podczas pobytu w kraju, należy udać się do notariusza i spisać akt notarialny, jednak żeby był on prawomocny w Polsce, musi znaleźć się na nim klauzula apostille. Pozwala ona legalnie wykorzystywać dokument w innych krajach. W przypadku Polski należy również pamiętać o tym, aby dokument był przetłumaczony przez tłumacza przysięgłego. Coraz częściej jednak zdarza się, że takie dokumenty w innych krajach wydawane są już we właściwym języku.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celach statystycznych oraz w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb klientów. Zmiany ustawień dotyczących plików cookie można dokonać w dowolnej chwili modyfikując ustawienia przeglądarki. Korzystanie z tej strony bez zmian ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

rozumiem